25 April 2024

در تایلند چگونه نوزادان خود را در برابر ویروس کرونا محافظت می کنند؟

۰
(۰)

در یکی از بیمارستان‌های بانکوک تایلند، برای محافظت از نوزادان تازه متولد شده در برابر ویروس کرونا راهکار جالبی را به کار گرفتند.

 

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در جریان جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جهان تاکنون اقدامات بسیاری انجام شده است؛

دانشمندان، متخصصان و مخترعان زیادی دست به کار شده‌اند تا زمان ساخت دارو و یا واکسنی که بتواند کروناویروس جدید را درمان کند، بتوانند دست کم میزان شیوع آن را کاهش دهند و از آنجا که این ویروس پیر و جوان و کودک و بزرگسال نمی‌شناسد و تمام گروه‌های سنی را با درصدی کم یا زیاد، تهدید و مبتلا می‌کند، لازم است که درخصوص تمام افراد در هر سنی مراقبت‌های بهداشتی لازم رعایت شود.

یکی از همین گروه‌های در معرض خطر، نوزادان هستند که ممکن است پس از تولد در فضای بیمارستان مبتلا شوند. از این رو باید به این گروه نیز توجه ویژه داشت.

در تایلند چگونه کودکان خود را در برابر ویروس کرونا محافظت می کنند؟

در همین رابطه کشور تایلند، در اقدامی جالب به منظور پیشگیری از ابتلای نوزادان، هنگام تولد چهره آن‌ها را با شیلد محافظ می‌پوشاند تا از خطرات احتمالی به دور باشند. این شیلد‌ها به گونه‌ای هستند که علاوه بر صورت، نیمی از بدن و دست‌های نوزادان را هم پوشش می‌دهند. این اقدام ابتکار کادر درمان بیمارستان پرارام بانکوک در تایلند بوده است.

نخست وزیر این کشور در سخنرانی اخیر خود درخصوص بحران کرونا گفت: درست است که در حال حاضر همه به دلیل شیوع ویروس کرونا در شرایط نامناسبی هستیم، اما باید تا مدتی خود را با این وضعیت وفق دهیم و با رعایت مسئولیت اجتماعی تمام تلاش خود را برای حفظ جان هموطنان انجام دهیم.

 

رسانه سه
دانلود آهنگ جدید

به این پست چه امتیازی می دهید؟

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود آهنگ جدید

مطالب مرتبط

آخرین ارسالی ها