28 March 2024

مردان بیشتر به کرونا مبتلا شدند یا زنان؟

۰
(۰)
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:

آمارها نشان می‌هد که مردان به خصوص مردان شاغل که در کسب و کارها بیشتر فعال بوده اند،بیش از زنان به کرونا مبتلا شده اند و آمار فوتی‌های مردان نیز بیشتر است.

قاسم جان بابایی روز چهارشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، درباره تفاوت جنسیتی بین مبتلایان و فوتی های کرونا گفت:

آمارهای ما نشان می دهد که میزان ابتلا چه سرپایی و چه بستری و فوتی در مردان بیش از زنان است.

البته این در همه دنیا به علت حضور بیشتر مردان در کسب و کار و جامعه است.

البته در مورد جزئیات آن و اینکه میزان ابتلا و فوتی مردان چقدر بیشتر از زنان است در آینده اطلاع رسانی می کنیم.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درباره علت دستور وزیر بهداشت برای رفع نواقص پرونده مبتلایان به کرونا در بیمارستانها و اینکه آیا در ثبت بیماران کرونا تاخیر بوده یا نه توضیح داد:

گیر کار در دو یا سه هفته اول شروع اپیدمی کرونا در اوایل اسفند است که تعداد آزمایشگاهها در کشور کم بود.

در روزهای اول فقط آزمایشگاه انستیتو پاستور را داشتیم و بعد آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران و بعد بیمارستان مسیح دانشوری هم اضافه شد و نمونه های تست افراد مشکوک به تهران می آمد و به همین علت مقداری تاخیر داشتیم.

بعد از آنکه آزمایشگاههای تشخیصی در شهرهای دیگر راه افتاد این مشکل بر طرف شد و اکنون بیش از ۱۳۰ آزمایشگاه تشخیصی در کشور برای کرونا فعال است و نتایج آزمایشها به صورت روزانه اعلام و در پرونده بیمار ثبت می شود.

جان بابایی افزود:

دستور وزیر بهداشت به این معنی نبود که ما اشکالی در ثبت اطلاعات بیماران کرونا داشته باشیم، چون کاغذ محل آلودگی بود و ما دستور داده بودیم که پرونده بیمارانی که در بخش ها و آی سی یو ها بستری می شود بسته بندی و پلمب شود و بسته بندی باز نشود تا آلودگی منتشر نشود.

اکنون بیمارستانهای دانشگاهها در ثبت سریع اطلاعات بیماران مشکل ندارند چون همه آزمایشگاه دارند و بلافاصله اطلاعات بیماران بعد از اینکه نتیجه تست مثبت یا منفی می شود یا ترخیض می شود در پرونده کاغذی ثبت می شود.

بیماران قطعی و محتمل ثبت می شوند

گیر کار در دو سه هفته اول بود که نمونه ها به تهران ارسال می شد.

مرکز مدیریت بیماری ها لیست سه هفته اول بیماران را به دانشگاهها فرستاده است نا دانشگاهها اطلاعات آنها را تکمیل کنند و پرونده های روز اول را هم کامل کنند و هم در سیستم HIS بیمارستانها ثبت کنند و این روند طبیعی است.

اکنون برای هر بیمار دو کد تعریف کردیم یکی کد افرادی که نتیجه تست آنها قطعی مثبت شده است و کد دوم برای بیمارانی است که نتیجه تست منفی شده ولی علایم بیماری داشته اند و به عنوان افراد مشکوک و محتمل به کرونا در پرونده ثبت می شوند همه جای دنیا این کار را می کنند.

نسبت به دنیا عقب نیستیم در چین هم خیلی بیماران را به عنوان افراد محتمل ثبت می کنند بنابراین ما دو دسته بیمار در مورد کرونا داریم افراد قطعی و افراد محتمل.

دستور وزیر بهداشت برای ثبت موارد برای آینده است تا برای تحقیقات استفاده شود وگرنه هیچ بیماری چه تست مثبت داشته اند و چه محتمل و چه اطلاعات در پرونده رفته باشد یا نرفته باشد یک جور درمان شدند و هیچ کس از درمان محروم نشده است.

روند کاهشی کرونا از ۲۵ اسفند شروع شد

جان بابایی در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا مبنی بر اینکه علت خلوت شدن بیمارستانها و کاهش موارد بیمارستانی کرونا آیا روند طبیعی اپیدمی است یا فاصله گذاری اجتماعی گفت:

قطعا همه این موارد موثر است.

تصمیم که دولت در چهارم اسفند گرفت و مدارس و دانشگاهها را تعطیل کرد موثر بود و بعد از آن کاهش ترددها و فاصله گذاری اجتماعی دو هفته بعد آثارش مشخص شد و از حدود ۲۵ اسفند روند کاهشی کرونا در کشور شروع شد و هنوز هم روند کاهشی ادامه دارد.

رسانه سه
دانلود آهنگ جدید

به این پست چه امتیازی می دهید؟

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود آهنگ جدید

مطالب مرتبط

آخرین ارسالی ها