25 April 2024

یارانه ۷۲ هزار تومانی به ضرر مردم است

۴
(۴)

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی ضمن انتقاد از مصوبه ادغام «یارانه نقدی» و «یارانه معیشتی» مطرح شده از سوی کمیسیون تلفیق مجلس، آن را به ضرر یارانه‌بگیران اعلام کرد و گفت: تصمیم مجلس این طور است که اگر تاکنون خانوار یک نفره جمعاً ۱۰۵ هزار تومان یارانه نقدی و معیشتی دریافت می‌کرده، حال با این مصوبه ادغام ۷۲ هزار تومان دریافت می‌کند.

چرا نمایندگان طرح ادغام دو یارانه نقدی و معیشتی را ارائه کردند؟

وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی ما در پایگاه اطلاعات ایرانیان، یک شناسنامه اقتصادی و اجتماعی برای هر خانواده تعیین و بر اساس رتبه مالی شان نسبت به سایر افراد جامعه مشخص کردیم که بسته حمایت معیشتی را به چه کسی داده و به چه کسی ندهیم.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایتی معیشتی با اشاره به موارد مطرح شده از سوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه کمیسیون تلفیق مطرح کرد این بود که چون وزارت رفاه نتوانست شناسایی را به طور درست انجام دهد ما پیشنهاد ادغام یارانه نقدی و یارانه معیشتی را ارائه کردیم که باید عرض کنم در گام اول نقد ما به همین اظهارات است.
تعیین رتبه‌مالی برای خانوارهای ایرانی

وی با بیان اینکه ما مکانیسم وسع سنجی و سنجش وضعیت مالی خانوارهای ایرانی را بارها در رسانه‌ها توضیح دادیم و در این‌راستا از دیوان محاسبات و سایر دستگاه‌های نظارتی و امنیتی درخواست و دعوت کردیم که فرایند را مشاهده کرده و حتی نیروی مستقر در وزارت رفاه بگذارند که بر کل فرایندها نظارت کنند گفت: این کار با این گستردگی اولین بار است که در کشور انجام می شود و طبعا برای رشد ‌و توسعه آن می بایست همراهی همه دستگاه‌ها را جلب کرد.

وی ادامه داد: اینکه نمایندگان مجلس به این استناد کنند که به عنوان مثال فردی به ایشان مراجعه کرده و اظهار کرده به خاطر دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی، بسته معیشتی دریافت نکرده است را کاملاً رد می‌کنم؛ چرا که مجموعه‌ای از شاخص ها باعث حذف اینگونه افراد شده است.

رسانه سه
دانلود آهنگ جدید

به این پست چه امتیازی می دهید؟

میانگین امتیاز ۴ / ۵. تعداد آرا: ۴

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود آهنگ جدید

مطالب مرتبط

آخرین ارسالی ها